sportoefeningen fittergy sportvasten

3 sportoefeningen voor buiten

Met dit zomerse weer is buiten hardlopen je ultieme cardio training. Je kunt genieten van de frisse buitenlucht en door de vitamine D van de zon krijg je ook nog eens een energieboost. Maar als je doel is om af te vallen, dan is het goed om naast cardio ook je spieren te trainen. Bekijk hier 3 sport(spier)oefeningen die je makkelijk buiten kunt uitvoeren om zomerfit te worden en geen vitamine D te missen!

Oefening 1 – Conditie

Zorg dat je van tevoren bent warmgelopen en ga op zoek naar een stoeprand. Tik een minuut lang zo vaak mogelijk met je voeten om en om de stoeprand aan. Doe deze oefening nog een aantal keer. Zo kun je jouw conditie verbeteren. Als je een trap in de buurt hebt, kan je die ook een paar keer op en af rennen. Wedden dat jij binnen no-time resultaat gaat voelen?

Oefening 2 – Beenspieren

Ben je buiten aan het sporten en kom je onderweg een bankje tegen dan is dit een mooie gelegenheid om even je beenspieren te trainen. Ga met je rug naar het bankje toe staan en houd je armen gestrekt op schouderhoogte. Ga rustig op het bankje zitten en sta weer op. Doe de oefening 3 tot 4 keer in een serie van 10 tot 15 herhalingen. Daarnaast kun je ook je beenspieren trainen met allerlei andere buitensporten zoals skaten of fietsen. Altijd leuk om samen met iemand of in een groepje te doen.

Oefening 3 – Buikspieren

Wil je een plattere buik? Dan zijn er naast het volgen van een Sportvastenkuur, gezonde voeding en cardio ook nog oefeningen voor je buikspieren die je kunt doen. Om het gewenste effect te bereiken, is het van belang dat je buikspieroefeningen gelijkmatig en zo intensief mogelijk uitvoert. Zo kun je bijvoorbeeld buiten sit-ups doen. Het fijnste is om dit in je tuin of in een park te doen. Voer de sit-ups als volgt uit: ga liggen en trek je knieën op, zet je voeten op de grond en leg je handen achter je hoofd. Span je buikspieren aan terwijl je met je bovenlichaam omhoog probeert te komen. Doe de oefening 3 keer in een serie van 10 tot 12 herhalingen.

TIP: Als je klaar bent met de sportoefeningen, is het belangrijk om even te rekken en te strekken. Zo voorkom je dat je de volgende dag met spierpijn wakker wordt. Ook het innemen van eiwitten is nodig om je spieren goed te laten herstellen.

Wil jij ook zomerfit worden met Sportvasten? Meld je hier vrijblijvend aan!