ochtend-sport fittergy sportvasten

3 tips om een ochtendsporter te worden

Zijn je avonden te druk of heb je alleen maar genoeg energie om jezelf op de bank te laten ploffen tegen de tijd dat het avond is? Dan is een ochtendtraining misschien de enige optie. Hier is een kleine motivatie: als je in de ochtend sport heb je nog volop energie. Dit betekent dat je harder kan trainen en langer kan doorgaan. Zo verbrand je dus meer calorieën! Maar wat als je geen ochtendmens bent? Hier zijn een paar tips om toch ‘s ochtends je bed uit te komen en te trainen.

1. Ga vroeg slapen

Als je eerder gaat slapen, wordt het ook makkelijker om vroeg op te staan. En zodra je eraan gewend bent om vroeg op te staan, ga je vanzelf eerder naar bed. Het voordeel van in de ochtend sporten is dat je uit je werk weet dat je nog de hele avond hebt om te doen waar je zin in hebt.

2. Zorg dat je tas klaarstaat

Bedenk de avond van tevoren wat je de volgende dag voor sport gaat doen. Check het weerbericht en pak alvast je tas in. Doordat je van tevoren alles al hebt klaargelegd, kun je dit met je slaperige ogen zo aantrekken en sta je binnen tien minuten buiten.

3. Zoek een sportmaatje

Als je met een vriend of vriendin afspreekt om ’s ochtends te sporten, heb je misschien minder snel de neiging om je om te draaien in bed als de wekker gaat. Door samen te sporten kun je elkaar motiveren en is dat uurtje in de sportschool ook weer snel voorbij! Het is wel handig om een sportmaatje te zoeken die net zo gemotiveerd is als jij, anders is de kans groot dat jullie allebei doorslapen.

NU ZOMERFIT WORDEN MET SPORTVASTEN? MELD JE HIER VRIJBLIJVEND AAN!