ontbijt

Zo profiteer je van ontbijt

Het ontbijt is je start van de dag. Door te ontbijten voed je jouw lichaam met brandstof om de dag mee te beginnen. Het is een belangrijke maaltijd, omdat je in je slaap al je brandstof (voeding) verbruikt. Behalve ontbijten, is er nog iets wat je kan doen om je ontbijt zo effectief mogelijk te benutten. Bewegen!

Het voordeel van bewegen na je ontbijt

Door na het ontbijt te bewegen, verbrand je al een deel van de calorieën die je hebt ingenomen. De brandstof die je tijdens het ontbijten binnen krijgt, is teveel voor een hele dag. Want je luncht en eet ook nog een avondmaaltijd. Grote kans dat je niet alles binnen dezelfde dag verbrandt. Vooral als je een kantoorbaan hebt, beweeg je overdag minimaal. Daarnaast verminder je door te wandelen na je ontbijt, de pieken van suiker en vet in je bloed. Je spieren doen door het wandelen actiever mee met de opname ervan. Hierdoor heb je dus een beschermend effect op te hoge spiegels aan suikers (bekend bij risico op diabetes) en vetten (te hoge triglyceriden) in het bloed.

Dus profiteren van je ontbijt, door vetopslag en te hoge suikerspiegels voorkomen?  Ga bijvoorbeeld lekker wandelen of fietsen!

Lekker bij het ontbijt: Bramen Smoothie