ontbijt Fittergy Sportvasten

Zo profiteer jij van je ontbijt

Het ontbijt is de start van je dag. Door dit op een goede manier in te richten kun je er optimaal van profiteren. Hierbij 3 tips:

1. Sla je ontbijt niet over!

Ontbijt activeert je stofwisseling. Heb je haast en sla je het ontbijt over, dan heeft dit zeker voor je stofwisseling nadelige gevolgen. Deze is dan niet geactiveerd en kan dus ook geen vet verbranden. Doe je dit vaker, dan kan dit zelfs leiden tot gewichtstoename. Zorg er daarom voor dat je elke dag ontbijt. Heb je ‘s ochtends weinig tijd? Bereid de avond ervoor iets klaar, of maak een snel  voedzaam ontbijt zoals magere kwark met blauwe bessen.

2. Havermout

Voeg aan een snel ontbijt (magere kwark + fruit) eens twee opscheplepels havermout toe. Havermout geeft een verzadigend gevoel en hier kun je de hele dag van profiteren! Je hebt dan minder trek in tussendoortjes omdat je al goed vol zit na je ochtendmaaltijd met havermout.

3. Wandelen

Het verbranden van calorieën wordt gestimuleerd door beweging. Maar heb je bijvoorbeeld een kantoorbaan, dan beweeg je overdag minimaal. Door structureel na het ontbijt te bewegen, bijvoorbeeld door een wandeling, profiteer je van het verbranden van calorieën. En het is gelijk een goed begin van je dag! Door het wandelen, verminder je ook nog eens de pieken van suiker en vet in je bloed. Je spieren doen door het wandelen actiever mee met de opname ervan. Hierdoor heb je dus een beschermend effect op te hoge spiegels aan suikers (bekend bij risico op diabetes) en vetten (te hoge triglyceriden) in het bloed.

 

Lekker bij het ontbijt: Bramen Smoothie