Dit is waarom je het ontbijt niet moet overslaan!

Het ontbijt is een maaltijd die je misschien snel over slaat. Door je ontbijt over te slaan, houd je meer tijd over om bijvoorbeeld uit te slapen. Er wordt helaas niet voor niks gezegd dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd is van de dag. Het ontbijt overslaan lijkt dus niet zo verstandig, alleen is het niet helemaal duidelijk waarom precies.

Wat ontbijten voor je lichaam doet

Een goed ontbijt verhoogt je stofwisseling. Je energieverbruik gaat ‘s nachts omlaag en gaat pas weer omhoog wanneer je gaat eten. Je normale stofwisseling wordt dus pas geactiveerd wanneer je ontbijt. Ontbijt je uren na het opstaan, dan blijf je al deze tijd in de zuinige nachtstand staan. Oftewel, als je niet ontbijt staat je stofwisseling zo goed als uit. Vet wordt niet meer verbrandt maar opgeslagen, wat resulteert in gewichtstoename.

Uitgebreid ontbijten

Je kan licht en snel ontbijten, maar er is ook zeker niks mis met een uitgebreid ontbijt. Je stofwisseling wordt namelijk nog beter geactiveerd wanneer je uitgebreid ontbijt. Wetenschappers hebben ontdekt dat de stofwisseling extra wordt gestimuleerd wanneer je in fel zonlicht ontbijt. Eet je ontbijt dus lekker buiten in het zonnetje. Dit geeft je nog meer energie en vermindert de kans dat je ontbijt in vet wordt opgeslagen.

Vitamine D bij je ontbijt

Ook om vitamine D aan te maken heb je de zon nodig. In de winter wordt dat natuurlijk wat lastiger. Om dan toch voldoende vitamine D binnen te krijgen kan je dit aanvullen met een supplement. Vitamine D ondersteunt onder andere je immuunsysteem en zorgt voor meer energie. Het is dus een belangrijke aanvulling voor iedereen. Vitamine D is extra goed voor jonge kinderen, ouderen, mensen met een getinte huidskleur en zwangere vrouwen.

Fittergy Supplements heeft vitamine D mét zink. Zink zorgt voor een betere opname van vitamine D.