Groenten, Fittergy Greens

Dit is waarom je nog meer groenten en fruit moet eten

Groenten en fruit bevatten veel antioxidanten, vezels, vitaminen en mineralen. Eet je hier dus elke dag voldoende van, dan levert dit veel gezondheidsvoordelen voor je op.

De gezondheidsvoordelen

Groenten en fruit bevatten veel vezels en micronutriënten zoals vitaminen en mineralen. Vezels zijn belangrijk voor een goede darmwerking. Daarnaast bevatten ze veel vitamine C. Dit is van belang voor je weerstand en voor meer energie. Extra van belang zijn de groene groenten en zeewieren. Onderzoek toont aan dat groene groenten onze lichaamscellen beschermen tegen veroudering. Bovendien helpen ze bij het afvoeren van gifstoffen in ons lichaam.

(Groene) groenten pakken dus vanuit verschillende kanten onze minder gezonde westerse lifestyle aan. Meer vezels, meer vitaminen, mineralen en antioxidanten EN meer ontgiften. Vooral dat laatste is heel belangrijk omdat blijkt dat gifstoffen zich stapelen in de vetcellen. Hierdoor slaan de vetcellen steeds meer vet op, met onder andere overgewicht tot gevolg.

Wat is dan voldoende?

insta11

Deze adviezen lopen uiteen. Het voedingscentrum beveelt aan om elke dag 250 gram groenten en 2 stuks fruit te eten. Veel wetenschappers en praktijkprofessionals bevelen al een veel grotere inname aan, als het gaat om optimale gezondheid en op een gezond gewicht te blijven. Maar in de praktijk is zelfs 250 gram groenten al moeilijk haalbaar. Uit onderzoek blijkt namelijk dat maar 15% van de Nederlanders voldoet aan dit advies.

Daarnaast is bewezen dat in vergelijking met 50 jaar geleden de groenten en fruit tegenwoordig veel minder vitaminen en mineralen bevatten. En meer bestrijdingsmiddelen. Dit komt door de overmatige en op snelheid gebaseerde landbouwtechnieken. Het advies om meer dan 250 gram groenten per dag te eten om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen lijkt dus niet overbodig.

Eet jij wel voldoende groente en fruit?

Ook al weet je dat het zo belangrijk is, toch blijkt het moeilijk om dagelijks voldoende groenten en fruit binnen te krijgen. In dat geval kan Greens een ondersteuning zijn om meer groenten en fruit binnen te krijgen.

Er is een makkelijke manier

Greens_279x260

Met Greens is het nu wel heel gemakkelijk om elke dag meer groenten en fruit binnen te krijgen. Het enige dat je hoeft te doen is één schepje Greens toe te voegen aan een glas water of je favoriete smoothie en je geniet van je drankje boordevol gezonde voedingsstoffen, zoals groenten, fruit, antioxidanten en polyfenolen.

Advies op het gebied van afslanken? 

Via onze Sportvasten Coaches kun je advies krijgen over o.a. afslanken en het gebruik van suppletie. Zoek hier een Sportvasten Coach bij jou in de buurt!