koudetraining fittergy sportvasten

Zo kun je makkelijk koudetraining doen

Sporten en/of diëten. Dat zijn waarschijnlijk de eerste dingen die in je opkomen als je denkt aan het verliezen van buikvet. Een strak eet- en bewegingsregime om kilo’s buikvet te verliezen.

koudetraining sportvasten

Maar wist je dat een paar kleine aanpassingen in je dagelijkse leven ook al wonderen kunnen doen? Zo kun je bijvoorbeeld proberen stress te verminderen, een lichaam met stress slaat meer buikvet op. Ook kun je aan elke maaltijd een teen knoflook toevoegen, of wat cayenne peper om je stofwisseling te activeren. En nog wel het allermakkelijkst wat je kan doen om buikvet te verliezen is koudetraining.

Wat is koudetraining?

Door je lichaam flink af te koelen, prikkel je de warmte producerende bruine vetcellen. Hiermee zet je deze warmte producerende cellen aan om vetten en suikers om te zetten in warmte. Je gaat dus vet verbranden! Onderzoekers hebben laten zien dat mensen met veel actief bruin vetweefsel slanker zijn en minder snel in gewicht aankomen. Daarnaast heeft koudetraining nog veel meer voordelen, het stimuleert je bloedcirculatie, is goed voor je huid en geeft je extra energie!

Koudetraining omstreden

Nu is deze manier van trainen vrij omstreden, omdat dit in extreme mate gedaan kan worden. Denk aan het nemen van ijsbaden. Bij het nemen van zo’n ijsbad loop je risico op onderkoeling en dat is het vet verbranden natuurlijk niet waard.

Zelf koudetraining doen

koudetraining fittergy Sportvasten

Je kan zelf heel makkelijk koudetraining doen door elke dag één minuut tot enkele minuten koud te douchen. Zo kan je bijvoorbeeld eerst warm beginnen en de laatste minuut koud. Koudetraining is ideaal voor als je niet erg veel sport, of het niet lukt om consistent een gezond voedingspatroon te hebben vanwege een drukke agenda.

Binnen 10 dagen een kickstart maken naar een gezonde lifestyle? Meld je hier vrijblijvend aan voor Sportvasten.