voorbereiden

6 Tips om je voor te bereiden op Sportvasten

En dan ben je eindelijk zover. Je hebt je ingelezen over Sportvasten, je weet welk doel je met Sportvasten wilt behalen en je bent ready om de 10- daagse kickstart te maken. De afspraak met je Sportvasten Coach staat ingepland dus nu alleen afwachten tot je gaat beginnen. Wist je, dat je je ook alvast kunt voorbereiden op het Sportvasten? Hierbij 6 tips.

1. Werk aan je basisconditie

voorbereiden

Hoe goed is jouw basisconditie op dit moment? Tijdens het Sportvasten sport je elke dag 20 tot 30 minuten. Let op: elke dag. Het is dan ook aan te raden om dit alvast opbouwen zodat je lichaam hier aan gewend raakt. Probeer eens elke dag 10 minuten te hardlopen, en bouw dit langzaam op naar 20 minuten per dag. Zo heb je je lichaam, geest en drive alvast een beetje voorbereid.

2. Koop een keukenweegschaal

voorbereiden

In het persoonlijk protocol dat je krijgt tijdens het Sportvasten, zul je je voeding tot op de gram moeten wegen. Een keukenweegschaal is daarbij van essentieel belang. Heb je deze nog niet? Zorg er dan voor dat voordat je met Sportvasten begint, je in elk geval een keukenweegschaal in huis hebt.

3.  Probeer minder te snacken

voorbereiden

Tijdens het 10-daagse Sportvasten ga je niet snacken. Probeer ter voorbereiding op het Sportvasten een paar dagen niet te snacken. Dus ‘s avonds na het eten in plaats van iets zouts of zoets te nemen, een kop groene thee (zonder suiker). Groene thee ondersteunt ook nog eens de vetverbranding, dus dat is mooi meegenomen. Zo bereid je jezelf alvast voor op 10 dagen géén snack.

4. Verdiep je in suppletie

voorbereiden

Zijn voedingssupplementen al onderdeel van je dagelijkse voedingspatroon? Heel weinig mensen halen in de praktijk alle vitaminen en mineralen uit voeding. Dit kan ook voor jou gelden. Het is dus interessant om je te verdiepen in suppletie, want tijdens Sportvasten zul je regelmatig supplementen innemen.

5. Maak je planning

voorbereiden

Zo kun je er bijvoorbeeld bewust voor kiezen om je Sportvastenkuur zo te plannen, dat je vastendagen niet op vrije dagen zijn. Als je werkt tijdens je vastendagen gaan ze misschien sneller voorbij. Je kan er ook voor kiezen om de vastendagen juist wél op je vrije dagen plannen. Dat is helemaal aan jou, maar plan het wel.

6. Vertel iedereen dat je gaat Sportvasten

voorbereiden

Het is een extra motivatie voor jezelf als iedereen weet dat jij gaat Sportvasten. En natuurlijk gaaf om dan vervolgens je resultaten met iedereen te delen. Daarnaast is het zo, dat als mensen weten dat je gaat Sportvasten, ze ook rekening met je houden en je positief stimuleren tijdens je Sportvastenkuur. Vertel daarom aan iedereen in je omgeving dat je gaat Sportvasten!

 

Ben je er klaar voor maar heb je je nog niet ingeschreven voor Sportvasten? Meld je hier vrijblijvend aan!