gezonde snacks fittergy sportvasten

10 gezonde snacks die goed zijn voor vetverbranding

Wat kun je snacken, zonder dat de gevolgen al te desastreus zijn? Wij sommen tien lekkere en gezonde snacks op waar je geen genoeg van hoeft te krijgen! De gezonde snacks hebben alle tien een hoge antioxidant waarde die je lichaam helpen in de vetverbrandingsstand te blijven staan (handig voor als je net hebt gesportvast). Maar ook als je nog niet hebt gesportvast zitten er aan deze snacks veel voordelen en is het veilig om hier op los te gaan.

1. Bramen

gezonde snacks fittergy sportvasten
Bramen zitten vol met Vitamine C en hebben een hoge antioxidant waarde. Daarnaast bevatten bramen veel water, wat ook weer goed is voor je hydratatie. Maak er een lekkere bramen smoothie van!

Per 100 gram:

Energiewaarde 36 kcal
Eiwitten 1 gram
Koolhydraten 6 gram
Vetten 1 gram

2. Cranberry

gezonde snacks fittergy sportvasten

Cranberry’s  zitten vol met belangrijke voedingsstoffen zoals; Vitamine C, Vitamine E, Vitamine B1, Vitamine B2, Vitamine B5, Vitamine B6, Vitamine B11 én Vitamine K! Een super vitamine bom dus! Deze vitaminen zorgen voor groei, een betere weerstand en herstel van je lichaam. Daarnaast krijg je van cranberry’s energie. Zowel gedroogd of als verse sap het heeft dezelfde gezondheidsvoordelen. Neem gedroogde cranberry’s als tussendoortje!

Per 100 gram:

Energiewaarde 15 kcal
Eiwitten 0 gram
Koolhydraten 3 gram
Vetten 0 gram

3. Walnoten

gezonde snacks fittergy sportvasten
Walnoten worden niet voor niets superfood genoemd. Ze helpen goed tegen stress en zijn goed voor je hart- en bloedvaten.

Per 100 gram:

Energiewaarde 680 kcal
Eiwitten 16 gram
Koolhydraten 8 gram
Vetten 64 gram

4. Biologische Aardbeien

gezonde snacks fittergy sportvasten

Aardbeien bevatten weinig calorieën. Ze zijn goed voor je weerstand, huid en haar. Ten slotte zijn aardbeien ook een goede bron van kalium. Kalium is belangrijk voor een goede bloeddruk en het regelen van de vochtbalans in het lichaam. We hoeven je niet uit te leggen hoe je aardbeien kan snacken. Ze zijn op zichzelf al heerlijk om weg te snoepen. Uit onderzoek is naar voren gekomen dat niet-biologische aardbeien schadelijke stoffen bevatten. Daarom tellen alleen biologische aardbeien mee als gezonde snack!

Per 100 gram:

Energiewaarde 25 kcal
Eiwitten 1 gram
Koolhydraten 5 gram
Vetten 0 gram

5. Pecannoten

gezonde snacks fittergy sportvasten

Pecannoten bevatten veel eiwitten, Vitamine E en antioxidanten. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het regelmatig eten van pecannoten gunstig is zijn voor je cholesterol gehalte. Daarnaast helpen pecannoten je om op gewicht te blijven, omdat ze heel rijk zijn aan eiwitten en vezels die je voor een lange tijd een voldaan geven. Lekker blijven snacken dus!

Per 100 gram:

Energiewaarde 700 kcal
Eiwitten 15 gram
Koolhydraten 10 gram
Vetten 65 gram

6. Grapefruit

gezonde snacks fittergy sportvasten
Grapefruits bevatten enzymen die een invloed hebben je onze spijsvertering en stofwisseling. Ook zijn grapefruits heel goed voor je immuunsysteem. Een grapefruit heeft een redelijke hoeveelheid aan vezels, dus ook hier krijg je sneller een voldaan gevoel van. Je kunt grapefruit het best eten door de schil eraf te halen en te snijden in stukjes, vervolgens kun je wat kaneel over de grapefruit strooien als je dat lekker vind, eet smakelijk!

Per 100 gram:

Energiewaarde 27 kcal
Eiwitten 1 gram
Koolhydraten 5 gram
Vetten 0 gram

7. Granny Smith Appel

gezonde snacks fittergy sportvasten
Granny Smith appels bevatten veel voedingsstoffen en weinig calorieën. Ze zijn echt de meest gezonde “snack” onder de appels. Ze hebben een hoog anti-oxidanten gehalte in vergelijking tot andere appelsoorten. Ook remt een granny Smith appel de ergste trek en zijn ze goed geschikt als gezond tussendoortje.

Per 100 gram:

Energiewaarde 50 kcal
Eiwitten 0
Koolhydraten 12
Vetten 0

8. Blauwe Bessen

gezonde snacks fittergy sportvasten
Blauwe bessen zijn zoet én voedzaam. Ze bevatten weinig calorieën en zijn heel goed voor je lichaam. Er zijn onderzoeken uitgevoerd waarin is aangetoond dat je door het eten van blauwe bessen zelfs je hersenfunctie verbeterd! Goed om te snacken dus. Maak met blauwe bessen een lekkere fro-yo, door ze met yogurt in te vriezen. Een superlekker en gezond toetje!

Per 100 gram:

Energiewaarde 50 kcal
Eiwitten 1 gram
Koolhydraten 11 gram
Vetten 0 gram

9. Kiwi

gezonde snacks fittergy sportvasten
Kiwi’s zijn heel goed voor je huid want ze bevatten veel vitamine E. Vitamine E is een krachtige antioxidant die je huid beschermt tegen veroudering. Ook bevatten kiwi’s weinig calorieën en hebben ze veel vitamines en mineralen. De vezels in een kiwi verlagen je eetlust en versnellen je stofwisseling. Lekker als tussendoortje!

Per 100 gram:

Energiewaarde 40 kcal
Eiwitten 1 gram
Koolhydraten 9 gram
Vetten 0 gram

10. Ananas

gezonde snacks fittergy sportvasten
Ook supergoed voor je huid. Ananas helpt bij de vertering van voedsel, dus als je problemen hebt met je spijsvertering is het eten van een lekkere ananas zeker een aanrader. Vooral lekker in de zomer, in stukjes gesneden als snack.

Per 100 gram:

Energiewaarde 52 kcal
Eiwitten 1 gram
Koolhydraten 12 gram
Vetten 0 gram

 

Je stofwisseling direct switchen naar vetverbranding? Meld je hier aan voor Sportvasten!