trainingskuur Sportvasten voor en na

“Het is geen dieet, maar een trainingskuur”

Ik ga sportvasten omdat ik geloof in het concept. 3 jaar geleden heb ik het ook een keer gedaan en was toen erg enthousiast. Vooral omdat Sportvasten geen dieet is, maar een ‘trainingskuur’. Ik wil vooral wat afvallen. Daarnaast doe ik aan hardlopen en krachttraining, dus wil ik ook mijn sportprestaties met Sportvasten verbeteren. Na deze 10 dagen ga ik de minikuren van Keep The Switch proberen. Volgens mijn Sportvasten coach Jeanette, een prima vervolg om straks de switch te behouden, mits ik er veel bij blijf bewegen zodat ik niet in de beruchte ‘jojo-stand’ beland.

VOOR trainingskuur sportvasten

Mijn waarden vooraf: 73 kg, Buik omtrek 98 cm.

 

trainingskuur kickstart

Klaar om 2017 met een kickstart te beginnen!

 

De Afbouwdagen

Sportvastendag 1 t/m 3

Ik ging ’s morgens steeds een halfuur rennen, dan had ik dat vast gehad. Het was goed in te plannen rond mijn werkzaamheden, omdat ik thuis werk. De eerste 3 dagen waren prima te doen, hoewel ik de derde afbouwdag eigenlijk al een sapdag vond: in totaal 1 liter fruit- en tomatensap, geen vast voedsel meer dus. Maar goed vol te houden, ik moet zeggen dat ik me na 3 dagen echt al fitter voelde.

 

De vastendagen

Sportvastendag 4 t/m 6

Deze dagen waren op zich prima te doen, ik was best fit. Alleen heb ik steeds heel kort geslapen, de derde vastendag zelfs maar 5 uur. Geen idee of dat een gevolg is van het vasten, maar normaal slaap ik goed. Ik heb totaal geen hongergevoel ervaren en ook geen trek gehad in snacks, ook niet toen de rest van de familie pizza’s ging bakken! Ik was bang voor hoofdpijn tijdens deze dagen, maar nergens last van gehad gelukkig.
Eerlijk is eerlijk: ik ben wel blij dat deze dagen erop zitten!

 

De opbouwdagen

Sportvastendag 7 t/m 10

De opbouwdagen waren een verademing vergeleken met de vastendagen! Elke dag een beetje meer eten erbij, zelfs zo veel, dat ik het niet eens allemaal op kon. Aan de ene kant jammer dat de kuur is afgelopen: ik heb gemerkt dat ik zo’n ‘strak’ schema heel goed kan volgen (en nu moet ik zelf maar weer kijken wat ik ga eten), dus dat ga ik wel missen. Aan de andere kant natuurlijk prima om het vanaf nu weer ‘zelf’ te doen: veel blijven bewegen, af en toe een vastendag, volgens mij komt het dan helemaal goed. Het begin is er in ieder geval!!

trainingskuur Na het Sportvasten

Waarden na de kuur: 69,0 kg; Buik omtrek 93 cm

 

Resultaat na het Sportvasten

trainingskuur Sportvasten voor en na

Binnen 10 dagen -4kg en -5 cm buikomtrek

 

 

Ook binnen 10 dagen zulke resultaten? Start met Sportvasten! Meld je hier vrijblijvend en maak de switch van suiker- naar vetverbranding

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *