geen crash dieet

Waarom Sportvasten geen crash dieet is

Door Sportvasten verlies je binnen 10 dagen gemiddeld 2 tot 6 kilo. Lijkt een makkelijke manier om snel af te vallen toch? Met Sportvasten bereik je snel resultaat, maar je moet wel gemotiveerd zijn om het te doen. Sportvasten is immers een lifestyle. Tijdens de eerste 10 dagen van het Sportvasten maak je de switch naar een nieuwe lifestyle. De Sportvasten lifestyle begin je gewoon meteen met meer energie, een fitter gevoel en een paar kilo lichter. Een goed begin is het halve werk, nietwaar? Met een crash dieet val je ook snel af. Alleen zijn de gevolgen daarvan wat minder fraai. Wat maakt het dan, dat Sportvasten geen crash dieet is?

 

Herken het crash dieet

Een crash dieet kun je herkennen aan het volgende:

  • Snel afvallen
  • Gedurende een x aantal weken lage calorie inname 
  • Vaak een jojo-effect

 

Risico’s van een crash dieet

Dieetmethoden waarbij je langdurig weinig calorieën inneemt, bijvoorbeeld 6 weken lang 500 calorieën per dag, kunnen leiden tot afbraak van spiermassa. Alleen heb je spiermassa juist nodig voor het verbranden van calorieën. Daarom is spiermassa extra cruciaal als je na zo’n dieet weer “normaal” gaat eten. Hoe meer spiermassa hoe meer calorieën je verbrand. Als je al je spiermassa hebt afgebroken, zul je ook niks meer verbranden en kom je in een mum van tijd weer aan je oude gewicht. Daarnaast is zo’n vast stramien van 500 calorieën per dag misschien wel 6 weken vol te houden… Maar 365 dagen 500 calorieën per dag? Dat is een ander verhaal. Na die 6 weken is het erg moeilijk om niet in je oude gewoonte terug te vallen. Want een crash dieet is iets tijdelijks, en geen lifestyle. Dit alles zorgt ervoor dat je zo weer terug jojo-t naar  waar je begon, en vallen die 6 weken intensief lijnen compleet in het water.

 

Spiermassa is cruciaal

De spieren zijn van oorsprong van levensbelang voor de mens. In de oertijd zorgden de spieren ervoor dat  bij voedseltekort, de oermens toch nog energie had om te kunnen jagen. Zo zorgden de spieren er eigenlijk voor dat tijdens voedselschaarste, de periode van calorietekort zo kort mogelijk bleef, omdat ze ons de energie gaven om desondanks toch nog “door” te jagen. Hierdoor kon de oermens overleven. Ons lichaam kan daarom ook uitstekend tegen een korte periode van zeer lage calorie inname. Zo zijn we nou eenmaal door de miljoenen jaren heen gevormd. Het intensief gebruik van de spieren tijdens een korte periode van calorietekort/voedseltekort, voorkomt afbraak van spiermassa. Voldoende lichaamsbeweging is cruciaal bij het innemen van minder calorieën om spierafbraak te voorkomen. Daarom sport je bij Sportvasten gedurende de hele 10 dagen elke dag 20-30 minuten. Hierdoor voorkom je spierafbraak.

 

Spieren verbranden het vet

Zoals eerder aangegeven is spiermassa ook essentieel voor het verbranden van calorieën. Dit is één vele van de redenen waarom je, je spieren niet kapot wilt maken! In de spieren zitten mitochondria, mini energiefabriekjes die zorgen voor die verbranding. Op het moment dat je minder calorieën inneemt, verbruiken de spieren eerst hun voorraad aan suikers en schakelen dan, als de suiker voorraad op is, over op vet verbranding. En dit is waar het echte werk begint. Omdat de spieren overschakelen op vetverbranding neemt het aantal mitochondria (energiefabriekjes) in de spieren toe. Je krijgt er dus meer vet-verbrandende energiefabriekjes bij in je spieren! Kortom, minder vet = minder kilo’s, meer energie en een fitter gevoel. Deze “switch” naar vetverbranding, maak je met Sportvasten door de combinatie van sporten, vasten en suppletie. En als je na de 10-daagse kuur weer gaat eten, blijf je meer vet verbranden zolang je sport en tussendoor Minikuren doet.

 

crash dieet of bewegen?

 

Bewegen toepassen in je lifestyle

Sportvasten is een lifestyle. Na het maken van de switch, kom je met de nieuw verkregen extra energie en verloren kilo’s een fittere jij tegemoet. Sporten, gezond eten, vasten en met volle teugen genieten van het leven. Met Sportvasten heb je geen restricties;  door je compensatie met de Minikuren hoef je nooit meer traktaties of biertjes te laten staan. Omdat je in balans bent met een gezonde basis. Door het wetenschappelijk effectief bewezen, intensieve 10-daagse programma, maak je die switch waardoor je het gewicht, de energie en het fitte gevoel hebt en dit wél 365 dagen kan vasthouden. Sportvasten wordt een tweede natuur, onderdeel van jouw lifestyle, hoe die op dit moment ook is.

 

Het grote verschil tussen Sportvasten en een crash dieet

Kortom, met een crash dieet maak je je spieren kapot, geniet je niet van vetverbranding  en dwing je jezelf in een dwangmatig niet-op-jouw-leven gebaseerde lifestyle. Met Sportvasten switch je je lichaam naar vetverbranding en pas je het toe op jouw lifestyle.

Zelf een switch maken naar de Sportvasten lifestyle en binnen 10 afvallen, energieker en fitter worden? Meld je hier vrijblijvend aan!

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *